lördagslista

1) VAD GJORDE DU FÖR TIO ÅR SEDAN?För tio år sedan var jag nio år! Jag lekte, eller "va" som man så coolt ville kalla det, med mina söta vänner och bråkade minst lika mycket med dem. Jag var rätt retad i den skolan jag gick i då, vilket såhär i efterhand låter väldigt sorgligt, och ville bara mest av allt få chansen att komma in i musikklasserna och få göra det jag tyckte jag var bra på (=musik). Jag gick i tredje klass och var väldigt duktig i skolan, hade glasögon och kort hår. Har letat men hittar ingen bild från den tiden, de är nog undangömda i någon ful kartong i källaren.

2) VAD GJORDE DU FÖR ETT ÅR SEDAN?
För ett år sen var jag och min klass i full fart med att repa in all dans och sång till vårt älskade SON-projekt ExpediSON. Det var tunga dagar och man var inte alltid glad, men gud vad jag saknar det! För ett år sen så kunde man köpa en Marabou chokladkaka på ICA för 10:- och jag och Amanda var helt fast i vårat kanelknäcke&philadelphiaost! För ett år sen hade jag ett halvår kvar tills jag skulle ta studenten och jag kunde nog inte förstå vad som skulle hända sen, när man helt plötsligt skulle bli vuxen.


3) FEM SNACKS DU GILLAR?
Behöver jag säga choklad. Jag älskar choklad i alla dess former. Chips&ostbågar gillar jag inte alls och smågodis slinker ner ibland. Men är det något som jag ska välja så är det choklad! Mjölkchoklad, Japp, Mars, Marabou digestive, CHOKLAD!

4) FEM SÅNGER DU KAN HELA TEXTEN TILL?
. Håkan Hellström - ALLA låtar verkligen!
. Rigmor Gustafsson - Don't do it in here
. Beady Belle - Goldilocks
. John Legend - Ordinary People
. Eva Cassidy - Cheek to cheek

5) FEM SAKER DU SKULLE GÖRA OM DU VAR MILJARDÄR?
Jag skulle resa arslet av mig, överallt! Jag skulle köpa massa lägenheter och hus över hela världen så jag kunde tjäna mer pengar och alltid ha ett ställe att bo på. Jag skulle köpa mig en lyxbil! Skänka pengar till de som behöver det, självklart! Ha kul!

6) FEM DÅLIGA VANOR?

- 
Har väldigt kort stubin och har inte svårt till att bli sur.
- Jag tycker ofta att jag själv har rätt, även när jag vet att jag innerst inne kanske inte har det. 
- Jag har ett enormt shoppingberoende!!!
- Jag älskar att slökolla på tv, och glömmer därför ofta bort att det kan vara bra att träna lite oftare.
- Jag stör mig ofta på människor som jag inte känner.

7) FEM SAKER DU GILLAR ATT GÖRA:
- Handla fina saker. 
- Vara med mina nära och kära. 
- Tatuera mig
- Sitta i ett mörkt rum med några tända ljus och lyssna på jazz!
- Sminka, fixa håret och framförallt naglarna.


8) FEM SAKER DU ALDRIG SKULLE KLÄ DIG I, ELLER KÖPA:
- 
Mjukisbyxor
- Kortkjol
- T-shirts med något löjligt tryck som en anka eller liknande
- Utsvängda jeans
- Manchester

9) FEM AV DINA FAVORITBAND/ARTISTER:
- Rigmor Gustafsson
- Sarah Dawn Finer
- Kurt Elling
- Bo Kaspers Orkester
- Adele


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0