vilken jäkla dag

Har haft en så galet knepig dag! Den började med att jag var tvungen att vakna vid halv 8 för att ringa vårdcentralen för att få en tid så snabbt som möjligt idag. Tror ni jag fick en tidig tid då? Nej såklart inte. 15.15 var jag välkommen till Sandyhovs vårdcentral för en undersökning.

En undersökning som började 15.40 och var klar på 2 minuter eftersom läkaren sa att hon inte kunde göra "ett skit" åt saken utan att jag skulle åka till röntgen på sjukhuset direkt istället. Så där hade jag ju slösat några timmar redan. Efter ett desperat letande efter skjuts, eftersom spårvagnen inte gick av någon anledning, så får jag tag på min pappa som hade tid att skjutsa mig till sjukhuset.

Han hämtar upp mig vid vårdcentralen och när vi har åkt ungefär halvsvägs så dör hans bil. Så vi blir stående mitt i en väg mitt i rusningstrafiken. Helt plötsligt så stannar det en bil och ur kliver det en supersöt liten gubbe som erbjuder sig att bogsera hem oss. Vilken räddare i nöden!



Efter cirkus tjugo minuters bogsering var vi framme vid min pappas hus och där byter vi bil och så skjutsar han mig till sjukhuset.

Väl på sjukhuset fick jag så klart vänta en timme för att få röntgas, sen ytterligare en timme på resultat. Och resultatet av röntgen blev: en spricka i båtbenet/handleden. Bandage och hålla handen så rakt som möjligt i två veckor och sen skulle det vara läkt!

Jag unnade mig själv pizza nu på kvällen efter denna skitdag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0