opera hit och opera dit

Det är inte lätt när man ska lära sig hur många operor som helst, när man ska lära sig 22 klassiska låtar med titel och kompositör och dessutom kunna svaret på en massa frågor om musikhistorien och dess gubbar. Nej det är banne mig inte lätt, och det hjälper ju inte när man har tusen andra saker att tänka på samtidigt.

Jag kan inte ta en paus, men vill så gärna! Vart ska man hitta orken och lusten till detta? Är det någon som har ett svar på den frågar så får ni jättegärna meddela mig!

Ska i alla fall snart ta en paus och springa ner till affären med mamma, vi har tydligen ingen mat att äta ikväll. Ska passa på att köpa lite sockerdricka så att jag kan ta mig ett glas av min nya Bacardi till kvällen :) Här bryr vi oss inte om ifall det är skola dagen efter nej nej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0