kan man ha mer otur?

Hej hörni, tänkte berätta för er hur min kväll&natt igår såg ut. Det är en av de jobbigaste nätterna i hela mitt liv!

Det började med att jag skulle ta en buss från Göteborg kl 23.20 hem till Norrköping. För att komma till stationen från där jag var så är man tvungen att ta ett pendeltåg som tar runt 20 minuter, och jag hade bestämt mig för att ta ett tåg som skulle vara framme i Göteborg 23.12 alltså så skulle jag ha 8 minuter på mig att gå till bussen.

När jag kommer till pendeltågsstationen så är pendeln försenad med cirka 4 minuter, men jag skulle ju fortfarande hinna med min buss! Så jag gick på pendeln och satte mig och väntade på att komma fram. Vad händer då? Jo när vi åkt i cirkus 5 minuter så stannar pendeln helt plötsligt och står stilla i vad som känns som en evighet, med andra ord jag MISSADE min buss...

I den sekunden då jag insåg att jag hade missat min buss så brast det för mig, allt jag var ledsen för bara strömmade ur mig och jag stod själv på stationen i Göteborg och stortjöt. Jag ringde min pojkvän så han skulle kunna komma och hämta mig så jag fick sova hos honom, och han fixar så han och en kompis skulle åka in till gbg för att hämta mig. Så jag sätter mig och väntar inne på stationen och ringde min mamma för att prata lite. Medan jag sitter där och väntar så kommer det fram massa äckliga killar som skulle fråga massa saker, och en som till och med satte sig precis bredvid mig och glodde på mig och inte gick därifrån (USCH!). Efter en halvtimme så ringer Benjamin och säger att de inte får igång bilen för att batteriet har dött. Så där satt jag, fast på Göteborgs tågstation mitt i natten tillsammans med massa pundare och läskiga män.

Kom jag därifrån?

Ja, det gjorde jag! Efter ungefär 2 timmar så kom Benjamin och Alex och hämtade mig, efter att det hade ringt en annan kompis som fick komma med startkablar haha. Så helt förstörd fick jag åka hem och försöka få tag i en biljett till morgonen efter, alltså imorse. Efter 1 timmes sömn så var det dags att gå upp och ta pendeln in till Göteborg och hoppa på ett tåg mot Norrköping så jag precis skulle hinna till skolan.

Nu kunde väl inget mer gå fel?

Jodå, tåget blev försenat eftersom vi var tvungna att stanna i Skövde för att åskan hade slagit ner i en ledning och pajat massa tåg.

Nu vet ni vad som hände, och då kanske ni förstår att jag nu (efter att jag också har gått i skolan OCH gjort ett prov) ska lägga mig ner och sova en timme eller två!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0