måla naglarna?!

nu har jag suttit i en timme och skrivit om en intervju till tidningen, suttit och letat massa information på internet och bara dött av trötthet.

klockan är kvart över 11, och vad ska man hitta på denna soliga söndag?

ska se om jag får tag på malin och tvingar henne att fika lite med mig.

visste ni att ordet fika bara finns i sverige?
och att det kommer ifrån fikonspråket.
jag ska förklara :

1. ta ordet KAFFE
2. dela upp det till två stavelser  KA FFE
3. vänd på stavelserna så att de kommer på fel plats FFE KA
4. ta ordet fikon och dela det i två stavelser FI KON
5. sätt nu den första stavelsen i fikon framför FFE och den andra bakom KA

resultat : FIFFEKAKON

och utav det ordet så föddes ordet fika.
FIFFEKAKON

fiffigt va.

nu ska jag måla naglarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0