ska man stå för saker?

Jag tycker att det finns alltför mycket människor idag som säger en sak, men sedan tycker en helt annan. Eller människor som mjölkar allt skvaller de kan för att sedan gå och berätta för alla att dom blir pratade om. Varför inte bara stå för saker man själv säger?

Jag har själv varit med om många gånger där jag har pratat med någon om en person och sagt saker som kan tolkas illa (då med medvetandet om att jag lika gärna kan säga det till personen själv). Sedan har då denna person jag pratat med detta om, och som själv har sagt dåliga saker, gått till den personen det gällde och "skvallrat" att jag har talat illa om henne/honom. Men de personer som gör detta erkänner aldrig att de själva har sagt elaka saker...

Detta gör mig så fruktansvärt arg! Dels för att det inte är okej att gå och prata bakom ryggar (och jag vet att jag gör det själv, även fast jag tycker att det är dålig stil!!!), sen så är det absolut inte okej att gå och berätta att någon annan har snackat skit om Pelle när man själv har gjort det! Enda anledningen till att man gör det är för att man är rädd för att bli påkommen själv och för att man vill skapa intriger!

Skit på alla er som gör det, och speciellt på en person som just gjorde det idag!

Vad händer annars då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0