10 minuter

Igår kväll så hade jag ett sådant godissug, gick runt i hela lägenheten och letade men det fanns inte en enda godisbit någonstans. Så satte mig vid datorn och började kolla på snabba recept och hittade ett recept som var som musik i mina öron!

Kladdkaka på 10 minuter.

Det blev förvånansvärt gott, och det gick som sagt snabbt men jag skulle rekommendera att inte ha inne den i 10 minuter, utan kortare tid för den blev lite hård!

Här får ni receptet:

Kladdkaka i micro


100 gram margarin, smält eller flytande
2 ägg
3 dl strösocker
2 dl vetemjöl
3 msk kakao
1 msk vaniljsocker

Vispa ihop ägg och socker.
Blanda i övriga ingredienser.
Häll sist i margarinet.

Smörj en låg form, ca 27 cm i diameter.
Kör på full effekt, 750 W, 8-10 minuter.
Har du ingen micro med tallrik som snurrar, vrid på formen efter halva tiden.

http://www.arla.se/Images/RecipeImages_270/18188.jpg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0